Субота, 27 Квітня, 2024

Як чернігівець Костянтин Макаров до успіху йшов: історія компанії SendPulse

SendPulse – маркетинговий сервіс родом з Чернігова. За допомогою SendPulse підприємці можуть налагодити різні канали зв’язку з клієнтами/покупцями. Це email-розсилки, оповіщення через смс і месенджери, зокрема Viber. Дуже популярним маркетинговим інструментом від SendPulse є оповіщення для браузерів. Наразі в SendPulse більше 1 млн користувачів. Близько 12% з цієї кількості припадає на Україну, 60% – на країни СНД. Засновником і директором цієї компанії є Костянтин Макаров. Як була заснована фірма та як вона прийшла до свого сьогоднішнього успіху, розбираємся у нашому матеріалі на сайті chernigiv-future.

Перша робота

Коли Костянтин навчався в школі, він мріяв бути юристом – хлопцеві здавалося, що всі юристи добре заробляють. Але згодом пріоритети змінилися: юнак захопився програмуванням. Математика давалась йому краще. Праця програміста манила ще й тим, що можна було працювати з дому. 

В студентські роки він побачив об’яву: потрібен програміст, заробітна плата – 10 доларів в час. Костянтин написав, що готовий працювати за вдвічі меншу суму. По закінченні інституту молодий випускник перейшов на повний робочий день. Першим робочим місцем стала компанія ePochta, яка займалася email-маркетингом і смс-розсилками.

Пропрацювавши в компанії декілька років, Костянтин запросив начальника Євгенія Медведнікова до себе в Чернігів. Після вечері в ресторані запропонував відкрити в Чернігові відділення. Начальник відразу погодився на пропозицію. Це сталося в 2006 році.

Як заснували компанію SendPulse

В чернігівський офіс компанії взяли програмістів та набрали технічну підтримку. На початковому етапі були проблеми з приміщенням. Адже і сьогодні в місті немає нормальних бізнес-центрів.

Для початку довелося орендувати офіс в старому державному підприємстві, а потім – переїздити з квартири на квартиру.

За 10 років праці в ePochta Костянтин пройшов довгий шлях від звичайного програміста до генерального директора компанії. За заслуги в розвитку фірми Костянтину запропонували стали співвласником. І, звичайно, він з радістю погодився. На той момент ePochta була одним з лідерів в сфері маркетингу в країнах СНД.

Так було впродовж довгого часу. А потім на ринку почали з’являтися компанії, які пропонували більш зручні сервіси для розсилок. Переваги цих сервісів були  у тому, що всі проблеми клієнта вирішувалися онлайн, без необхідності встановлення додаткового програмного забезпечення. Компанія ePochta на той момент подібної послуги не пропонувала.

Ділові партнери порадились і прийняли рішення розробити власний сервіс з маркетингу. А для більш органічного розвитку новий напрямок бізнесу повинен був функціонувати в рамках окремої компанії. Так в 2015 році і з’явилася компанія SendPulse. Її директором став Костянтин Макаров.

Цільова аудиторія SendPulse

Початковий розвиток дався молодій компанії туго. Потенційні клієнти з пересторогою ставилися до майже нікому невідомої компанії. До того ж, багато підприємців віддавали перевагу конкурентам, наприклад, компанії Unisender.

Тому Костянтин Макаров вирішив довести, що його компанія хоч і маленька, але їй цілком можна довіряти. Для початку було вирішено точніше визначити свою цільову аудиторію. Це мали бути представники малого і середнього бізнесу, що шукають прості і зрозумілі маркетингові інструменти. Що це за інструменти? Розсилка повідомлень по смс, електронною поштою, на Viber, Facebook і push-повідомлення у вікні браузеру.

В нову компанію було вирішено вкласти майже весь дохід, отриманий від материнської фірми. Термін окупності склав 2 роки. В 2017 році власники SendPulse вийшли у «твердий плюс».

На початку було вирішено майже всі кошти вкласти в рекламу – новий бренд повинен був стати впізнаваним. Штат фірми був маленьким – усього 14 спеціалістів. Станом на початок 2022 року в компанії працює вже 115 чоловік, переважна більшість з них – 90 в Чернігові.

Безкоштовний тариф як основний фактор зростання

Перед тим, як витратити свої гроші, користувачі SendPulse можуть спробувати сервіси компанії. Для цього є спеціальний безкоштовний тарифний план. До нього входить розсилка на 2,5 тисяч контактів. В місяць можна розсилати до 15 тисяч листів.

Наразі SendPulse належить майже половина ринку в області push-повідомлень для браузерів. Раніше цей сервіс був платний і завдяки йому вдалося отримувати 3% виручки. Але згодом інші компанії почали теж пропонувати цю послугу. Співвласники вирішили зробити push-повідомлення безкоштовними. Завдяки цьому ріст компанії прискорився.

Як власники SendPulse намагалися відкрити офіс в США

З часом співвласники ePochta і SendPulse почали задумуватися про розширення свого бізнесу на інші ринки. З’явилася ідея відкрити свій офіс в США. В 2016 році організатори акселераційної програми Starta Accelerator запросили компанію в Нью-Йорк. Запрошення було прийняте – Костянтин хотів вивчити специфіку ринку.

Але в США радили не виходити на американський ринок. Мовляв, ринок тут дуже конкурентний. Співвласники не прислухалися до поради – офіс в США все ж був відкритий.

За півроку було витрачено біля 100 тисяч доларів. Витрати не окупилися, і невдовзі американський офіс було вирішено закрити. Костянтин вважає, що основних причин невдачі було дві. По-перше, надто багато треба було платити менеджерам з продажів. По-друге, багато американських бізнесів уже користуються якимось програмним рішенням для маркетингу і просто не хочуть переучуватися для освоєння нового інструменту.

В Україні компанії можуть змінити сервіс, яким користуються через невелику різницю в ціні, скажімо в 20 доларів. В США так не відбувається. Люди розуміють вартість програмних продуктів, які стають їм у нагоді щодня і не спішать переходити на нові інструменти. Час – це гроші, і американці розуміють це, як ніхто інший.

Як SendPulse працює за кордоном

Компанія SendPulse є міжнародною. Її офіси працюють у Мексиці, Бразилії і Турції. Всі три напрями мають непогану дохідність – каже Костянтин Макаров. Серед цих напрямів пріоритетними є перші два. З точки зору розвитку маркетингових трендів Латинська Америка схожа на Україну. І в нас, і в країнах Латинської Америки засоби маркетингу відстають від «цивілізованого світу» щонайменше на 5 років. Маючи досвід роботи в Україні, в SendPulse добре розуміють, які потреби є у мексиканських клієнтів.

З відкриттям офісу в Бразилії були проблеми. Компанія пробувала відкрити рахунок в трьох місцевих платіжних системах. Але з якихось причин рахунок весь час блокували.

Ринок Бразилії має ще одну особливість – вивести гроші звідти дуже важко. Тому весь дохід доводиться реінвестувати в подальший розвиток бразильського відділення.

Як компанія працює в рідному місті

З приводу роботи в рідному Чернігові у Костянтина Макарова немає особливих ілюзій: каже, що головне щоб не заважали робити свою роботу. 

Час від часу компанія організовує освітні заходи з маркетингу і копірайтингу. Один білет на такий захід вартує не так вже й багато – від 200 до 300 грн. Гроші невеликі, і за них можна дізнатися багато нової інформації, яка допоможе конкретно у вашому бізнесі – каже директор SendPulse.

В планах компанії – організація бізнес-сніданків в Чернігові і в інших містах України.

Компанія SendPulse є яскравим прикладом успішної української IT-компанії. В наступних статтях ми познайомимо вас з іншими представниками цього перспективного сектору економіки.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.