П’ятниця, 27 Листопада, 2020

Захаращений дендропарк у Городні перетворюють у перлину Чернігівщини

У парку Городнянський (м Городня), що знаходиться в статусі національного пам'ятника садово-паркового мистецтва, тривають роботи з реконструкції. Кінцева мета робіт —  довести...

Попереджень більше не буде. Мерія збирається купити евакуатор, для припаркованих з порушенням правил авто

Чернігів — порівняно невелике місто,  незнайоме з проблемами "мільйонників". Особливо тих, що стосуються руху автотранспорту. Багатокілометрові пробки на дорогах — це, на...

Бути чи не бути традиційному катку у Чернігові — вирішуйте самі та голосуйте в Фейсбук

2020 рік "особливий" і чернігівцям запропонували самостійно вирішити, чи хочуть вони бачити в цьому році каток на Красній площі, пише "chernigiv-future.com.ua".

Попередження дорожньої служби: водії, погода погіршується! Будьте уважні на дорогах

Найближчі дні на Чернігівщині очікуються істотні коливання температури від мінусової до плюсової. Тому служба автомобільних доріг області переходить на цілодобовий режим роботи...

Що таке “чорна п’ятниця”? Історія

Зараз про чорну п'ятницю або про Black Friday чули, напевно, практично всі. Але звідки пішла ця назва і як виник такий день?...

“Розумному” освітленню на трасі Н-27 — рік: які підсумки експерименту?

Незабаром мине рік, як в чернігівському селі Новоселівка, розташованому вздовж траси Чернігів — Мена — Сосниця — Грем’яч, працює унікальна система освітлення. Рішення встановити “розумні” світильника було прийнято у зв’язку з високою інтенсивністю руху на цій ділянці. Саме тут на трасі Н-27 потік автомобілів досягає максимальної концентрації, що, безумовно, вимагає заходів підвищеної безпеки. “Розумне” освітлення “Owlet” встановили відразу після капітального ремонту дорожнього покриття, з єдиною метою — максимально знизити аварійність на цій ділянці траси державного значення, пише “chernigiv-future.com.ua“.

Як працює система?

Основний принцип роботи Owlet — зміна інтенсивності освітлення в залежності від щільності транспортного потоку. Рівень освітлення регулюють кілька датчиків, розташованих через рівні проміжки від початку і до кінця села. Перше авто, що в’їжджає в Новоселівку, фіксується контрольним приладом, який подає сигнал про необхідність посилити яскравість світла до потрібного рівня. І паралельно інформація про рух автомобіля передається на наступний датчик. І так, по ланцюжку, до кінця населеного пункту.

Рік роботи системи підтвердив її ефективність — аварійність значно знизилася, а витрата електроенергії зменшився на 50%.

Чи варто встановлювати подібні системи на інших трасах Чернігівщини?

На сьогодні Owlet Lot вважається однією з найбільш просунутих, мультифункціональних систем віддаленого управління освітленням. З її допомогою можна ефективно здійснювати якісний моніторинг, облік і управління зовнішніми світильниками. Простіше кажучи, встановивши розумний регулятор світла, ви отримуєте контроль над кожним ліхтарем, бачите його робочий стан і поточну витрату енергії. Оператору досить вибрати “сценарій” зі списку, все інше програма зробить сама. “Новоселівська” система освітлення вперше встановлена ​​в Чернігівській області, але по Україні Owlet вже працює на повну силу і скарг на нього поки що немає.

До відома, с. Волчков в Київській області, де вуличного світла не було з 1986 року, тепер освітлюють 65 “розумних” ліхтарів системи Jooby Avenue.

Коли в Україні настане “світле майбутнє”?

Виходячи зі сказаного, напрошується закономірне питання: якщо розумні ліхтарі такі гарні, чому їх не впроваджують у нас масово? Насправді, причин для цього більш ніж достатньо, одна з яких — банальний стереотип мислення. Хтось дуже авторитетний, колись заявив, що чим яскравіше світло, тим менше на дорогах аварій, і ми сліпо дотримуємося цього правила.

Разом з тим фахівці на практиці довели, що інтенсивність освітлення повинна змінюватися в залежності від рівня активності на проїжджій частині. Чим більше рух, тим яскравіше світло, а як тільки потік автомобілів (пішоходів) зменшується, то знижується й освітлення.

Чому ми ще нескоро побачимо в наших містах і селах ліхтарі з елементами штучного інтелекту? По-перше, це дорого. “Контролер” на кожен ліхтар обійдеться приблизно в 100 доларів. По-друге, в країні мало фахівців, що розбираються в управлінні й налаштуванні подібних систем. По-третє, застаріла форма оплати електроенергії не стимулює місцеву владу до впровадження подібних ноу-хау, а значить процес буде всіляко гальмуватися.

Latest Posts

Попереджень більше не буде. Мерія збирається купити евакуатор, для припаркованих з порушенням правил авто

Чернігів — порівняно невелике місто,  незнайоме з проблемами "мільйонників". Особливо тих, що стосуються руху автотранспорту. Багатокілометрові пробки на дорогах — це, на...

Бути чи не бути традиційному катку у Чернігові — вирішуйте самі та голосуйте в Фейсбук

2020 рік "особливий" і чернігівцям запропонували самостійно вирішити, чи хочуть вони бачити в цьому році каток на Красній площі, пише "chernigiv-future.com.ua".

Попередження дорожньої служби: водії, погода погіршується! Будьте уважні на дорогах

Найближчі дні на Чернігівщині очікуються істотні коливання температури від мінусової до плюсової. Тому служба автомобільних доріг області переходить на цілодобовий режим роботи...

Що таке “чорна п’ятниця”? Історія

Зараз про чорну п'ятницю або про Black Friday чули, напевно, практично всі. Але звідки пішла ця назва і як виник такий день?...

Що планують змінити на території Валу?

  Ще у минулому році пройшла чергова зустріч членів чернігівської архітектурно-містобудівної ради, що мало на меті обговорення вже існуючого проекту щодо оснащення однієї з вхідних...