Четвер, 28 Жовтня, 2021

“Розумному” освітленню на трасі Н-27 — рік: які підсумки експерименту?

Незабаром мине рік, як в чернігівському селі Новоселівка, розташованому вздовж траси Чернігів — Мена — Сосниця — Грем’яч, працює унікальна система освітлення. Рішення встановити “розумні” світильника було прийнято у зв’язку з високою інтенсивністю руху на цій ділянці. Саме тут на трасі Н-27 потік автомобілів досягає максимальної концентрації, що, безумовно, вимагає заходів підвищеної безпеки. “Розумне” освітлення “Owlet” встановили відразу після капітального ремонту дорожнього покриття, з єдиною метою — максимально знизити аварійність на цій ділянці траси державного значення, пише “chernigiv-future.com.ua“.

Як працює система?

Основний принцип роботи Owlet — зміна інтенсивності освітлення в залежності від щільності транспортного потоку. Рівень освітлення регулюють кілька датчиків, розташованих через рівні проміжки від початку і до кінця села. Перше авто, що в’їжджає в Новоселівку, фіксується контрольним приладом, який подає сигнал про необхідність посилити яскравість світла до потрібного рівня. І паралельно інформація про рух автомобіля передається на наступний датчик. І так, по ланцюжку, до кінця населеного пункту.

Рік роботи системи підтвердив її ефективність — аварійність значно знизилася, а витрата електроенергії зменшився на 50%.

Чи варто встановлювати подібні системи на інших трасах Чернігівщини?

На сьогодні Owlet Lot вважається однією з найбільш просунутих, мультифункціональних систем віддаленого управління освітленням. З її допомогою можна ефективно здійснювати якісний моніторинг, облік і управління зовнішніми світильниками. Простіше кажучи, встановивши розумний регулятор світла, ви отримуєте контроль над кожним ліхтарем, бачите його робочий стан і поточну витрату енергії. Оператору досить вибрати “сценарій” зі списку, все інше програма зробить сама. “Новоселівська” система освітлення вперше встановлена ​​в Чернігівській області, але по Україні Owlet вже працює на повну силу і скарг на нього поки що немає.

До відома, с. Волчков в Київській області, де вуличного світла не було з 1986 року, тепер освітлюють 65 “розумних” ліхтарів системи Jooby Avenue.

Коли в Україні настане “світле майбутнє”?

Виходячи зі сказаного, напрошується закономірне питання: якщо розумні ліхтарі такі гарні, чому їх не впроваджують у нас масово? Насправді, причин для цього більш ніж достатньо, одна з яких — банальний стереотип мислення. Хтось дуже авторитетний, колись заявив, що чим яскравіше світло, тим менше на дорогах аварій, і ми сліпо дотримуємося цього правила.

Разом з тим фахівці на практиці довели, що інтенсивність освітлення повинна змінюватися в залежності від рівня активності на проїжджій частині. Чим більше рух, тим яскравіше світло, а як тільки потік автомобілів (пішоходів) зменшується, то знижується й освітлення.

Чому ми ще нескоро побачимо в наших містах і селах ліхтарі з елементами штучного інтелекту? По-перше, це дорого. “Контролер” на кожен ліхтар обійдеться приблизно в 100 доларів. По-друге, в країні мало фахівців, що розбираються в управлінні й налаштуванні подібних систем. По-третє, застаріла форма оплати електроенергії не стимулює місцеву владу до впровадження подібних ноу-хау, а значить процес буде всіляко гальмуватися.

Latest Posts