П’ятниця, 29 Березня, 2024

Єдиний електронний квиток в Чернігові: як буде працювати нова система оплати у громадському транспорті?

Пенсіонерка Галина Венжега часто їздить на громадському транспорті з пересадками і за кожну посадку в автобус платить окремо, пише chernigiv-future.com.ua. Жінка каже, що за дорогу в обидва кінці набігає пристойна сума і якби з’явилася можливість економити хоч трохи, це зовсім не було б зайвим.

Поговоримо про проект транспортної моделі, яку нещодавно представили в Чернігові, — що таке єдиний електронний квиток та як це буде працювати.

Як об’їхати Чернігів за 45 хвилин

Артем Тарасенко, доцент кафедри фінансів банківської справи та страхування Національного університету “Чернігівська політехніка”, який займався проектуванням системи, пояснює, що активований електронний квиток буде дійсним для всіх видів громадського транспорту протягом 45 хвилин.

За його словами, розрахунки показують, що за цей час можна без проблем дістатися з однієї крайньої точки Чернігова до іншої.

Що ж стосується розрахунків готівкою в транспорті, сказав Тарасенко, вони залишаться, але “принцип 45 хвилин” на них, як і на банківські карти, розповсюджуватись не буде. Розрахуватися за цією системою можна буде тільки спеціальною електронною картою. А поповнити електронний квиток можна буде в точках поповнення, в терміналах самообслуговування або через інтернет.

До речі, судячи з відгуків в соціальних мережах і за опитуваннями на вулицях, чернігівці, в загальному, ідею введення електронних квитків, при тому що залишаються й альтернативні джерела оплати, зустріли схвально. Кажуть, якщо введуть, обов’язково спробуємо, але якщо виявиться що це незручно та дорого, будемо вимагати скасувати.

Тепер все зміниться?

Однак виявляється ідея введення електронного квитка — це не тільки можливість економії для пасажирів, але й шанс кардинально перебудувати діючу сьогодні систему перевезень. 

Якщо все вийде, каже Тарасенко, електронний квиток з часом повністю “витіснить” готівку з цієї сфери бізнесу, адже за новими правилами вторгованими грошима розпоряджатимуться не перевізники, а комунальні підприємства. Вони ж і будуть розраховуватися з власниками маршруток і автобусів, але не за кількість перевезених пасажирів, як зараз, а за кілометраж. Що це дасть?

Артем Тарасенко пояснює, що при оплаті “за кілометр” перевізник буде зацікавлений більше їздити, оскільки чим більше часу його транспортні засоби будуть проводити на маршрутах, тим більше він заробить.

 У цьому з Тарасенко згодні й самі автоперевізники. А крім того, кажуть вони, така система буде мотивувати водія працювати у вечірній час. Вони перестануть спішити, підрізати один одного та не будуть “з’їжджати” з маршрутів в 7-8 годин вечора, коли їх робочий день до 23.00.

При цьому, стверджує Тарасенко, є в цьому проекті й свої підводні камені. Так, підвищаться вимоги до стану транспорту. Маршрутки доведеться замінити сучасними автобусами, призначеними для маломобільних верств населення, водіям, очевидно, доведеться носити уніформу, ну й, звичайно, в салоні скасовується шансон. Однак всі ці “незручності”, вважає Тарасенко, у результаті водієві окупляться, адже тепер якщо він навіть і буде їхати порожнім, то все одно отримає свою зарплату.

 До речі, в разі введення єдиних електронних квитків у Чернігові, планується й одночасний запуск мобільного додатку, де можна буде бачити час маршрутів і можливості для пересадки.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.