Четвер, 28 Жовтня, 2021

На Чернігівщині встановили першу систему зважування транспорту на ходу: коли почнуть штрафувати за перевантаження?

На Чернігівщині, на першому кілометрі траси М-02 Кіпті-Глухів-Бачівськ, встановили першу в регіоні систему “WIM”, що зважує вантажний транспорт у русі, пише chernigiv-future.com.ua.

Як повідомив технічний директор ТОВ “Інтеграл Системс” Михайло Пшець, датчики, “вмонтовані” в асфальт, фіксують вагу та габарити, машин що рухаються, камери “запам’ятовують” номери автомобілів, а ще тут є радар, що вимірює швидкість. Поки що система ” WIM ” на околицях села Кіпті працює тестовому режимі.

Коли WIM запрацює на повну силу

Щодо того, як довго триватиме тестування, Михайло Пшець, повідомив, що перевірка система близька до завершення. На цей момент вся інформація передається на офіційний сервер “Укравтодору”, де її будуть використовувати для статистичного аналізу ситуації на дорогах.

За отриманими даними ще ведеться робота, але вже відомо, що WIM визначила середню кількість перевантажених транспортних засобів на цій ділянці. За словами директора “Інтеграл Системс” — це кожна 5 вантажівка.

До відома, згідно із законодавством України та нормам ПДР, вантажний автомобіль не повинен важити більш як 40 тонн.

Коли почнуть штрафувати?

Спікер служби автомобільних доріг в області Аліна Левочко, повідомила, що на даному етапі роботи “WIM” мова не йде про штрафи за перевантаження. Причина — для санкцій проти порушників ПДР необхідні зміни в законодавстві.

 За словами Левочко, цей законопроект вже пройшов перше читання у Верховній Раді, і є надія, що в найближчому майбутньому пройде і друге. Головне ж, на думку спікера, це те, що система вже працює і видно реальну навантаження на українські дороги.

Що таке система WIM?

Weigh in Motion — система динамічного зважування автотранспорту на ходу призначена для попереднього відсіву перевантажених транспортних засобів. А крім того, ” WIM ” використовують для обґрунтування методів раціонального планування ремонту та реконструкції доріг на основі даних про транспортні навантаження та інтенсивність руху.

До відома, на сьогодні в Україні вже працює понад півсотні “WIM”, які довели свою ефективність та точність. І водії, і інспектора визнають в один голос, що обдурити систему практично неможливо.

Чим страшні для доріг перевантажені автомобілі?

На загальну думку фахівців, що оцінюють стан вітчизняної дорожньо-транспортної системи, неконтрольований рух перевантажених автомобілів — головна причина руйнування наших доріг.

Так, вантажний автотранспорт становить 10% від загального числа транспортних засобів на дорогах України, а приносить 90% шкоди.

За підрахунками експертів, фура, перевантажена всього на ¼, погіршує стан дорожнього полотна в три рази, що відповідає рівню пошкоджень від нормального руху 70500 одиниць автотранспорту.

І це не рахуючи того, що перевантажений грузовий автомобіль створює реальну небезпеку для інших транспортних засобів на дорозі. Зокрема, при екстреному гальмуванні, довжина гальмівного шляху такої вантажівки збільшується в два і більше разів.

Latest Posts