П’ятниця, 30 Липня, 2021

Хто і навіщо побудував Чернігівський тюремний замок?

Для більшості чернігівців ця непривітна цегляна споруда — звичайна тюрма. І мало хто знає, що у Чернігівського тюремного замку, що розташувався поблизу...

Хто поставив гармати на лафети, на Валу в Чернігові

Понад 100 років охороняють Чернігів чавунні гармати в його історичній частині, на Валу. Вони давно стали обличчям міста, а за радянських часів...

Приватні будинки престарілих та пансіонати в Чернігівській області

Турбота про літніх родичів - це обов'язок членів сім'ї, але на жаль, не завжди можливо організувати догляд в домашніх умовах. У одних...

Братські могили у центрі Чернігова — залишити чи перенести ?

Остаточне рішення про перенесення двох братських могил з центру міста ще не прийнято, проте міська комісія з питань збереження та охорони історико-культурного...

Алея ім. Атрошенка в Чернігові — мер не проти, а що ви думаєте про це?

Кілька днів тому міський голова на нараді з комунальниками запропонував активніше залучати підприємців до озеленення та благоустрою міста. А щоб їм віддячити...

Переможець в конкурсі NASA Максим Копісток: “Давно мрію звалити з цієї планети, але транспорт затримується”

Починаючи з 2012 р., хакатон від NASA International Space App Challenge на 48 годин збирає найкреативніших розробників і IT-фахівців з усього світу. Охочі взяти участь об’єднуються в команди та вирішують надскладні технічні завдання. У цьому році на престижному міжнародному форумі перемогла українська команда під керівництвом Максима Копистка з Чернігова. Розповідаємо, як вдалося українцям стати першими серед тисяч учасників та які перспективи відкриваються перед переможцями. Далі на chernigiv-future.

Без кота нічого б не вийшло

2020 рік змінив схема проведення багатьох міжнародних заходів, не став винятком і хакатон від NASA. За словами Максима, все відбувалося на “удальонці”, а спілкувалися учасники виключно в “зумі”.

Всього було 2 етапи — попередній у Дніпрі, де за вихід у фінал боролися 36 команд та головний — International Space App Challenge, де було 2300 учасників.

Команда Максима “Fire Way” складалася з 5 осіб. Сам Кописток займався розробкою ідеї, монтував відео, писав сценарій.

За технічну частину проекту відповідали інженери Іван Гришко, Кирило Андрієць, Дмитро Іванніков. Ці троє давно знайомі по групі “Ракетний Київ” в Facebook. Була також в команді дівчина Ольга Компанієць, астрофізик, яка займалася всім, що пов’язано з цим напрямком.

А ще був кіт — душа цієї компанії, без якого, за словами Максима, напевно нічого б не вийшло.

Що стосується секрету успіху, нічого незвичайного, на думку Максима, тут немає. Перемогли ті, хто був краще підготовлений та чий проект був заздалегідь описаний. Українці прийшли на хакатон з готовим прототипом, грамотним описом і у них була модель, яку можна було завантажити в 3D принтер та надрукувати такий же пристрій.

Чим наші здивували NASA?

Команда під керівництвом Копистка створила пристрій, що продовжує життя супутникам на орбіті на тривалий час. Максим каже, що супутники — це дороге задоволення, деякі з них коштують сотні мільйонів доларів. Працює такий апарат 10-15 років, а коли паливо закінчується, він сходить з орбіти після чого зв’язок з ним втрачається. Попри це електронна начинка супутника, як правило, залишається в робочому стані. Команда “Fire Way” створила конектор, що дозволяє дозаправляти такі супутники й, відповідно, заощаджувати виробникам величезні суми на виробництві нових апаратів.

Які у проекта перспективи?

За словами Копистка, питання перспектив, як завжди, впирається в гроші. І він сподівається, що на хвилі хайпу навколо гучної перемоги на International Space App Challenge, команді вдасться знайти гідного інвестора. На його думку, в “FireWay” відмінні фахівці й вони могли б самі робити конектори. Питання тільки в тому, каже він, хто заплатить за обладнання, оскільки NASA на сьогодні фінансувати проект відмовляється. А ще, Максим жартує, що трохи розчарований, оскільки сподівався, що Ілон Маск подарує переможцям квитки на Марс. Каже, давно мріє звалити з цієї планети, ось тільки транспорт довго будується.

Latest Posts

Хто поставив гармати на лафети, на Валу в Чернігові

Понад 100 років охороняють Чернігів чавунні гармати в його історичній частині, на Валу. Вони давно стали обличчям міста, а за радянських часів...

Приватні будинки престарілих та пансіонати в Чернігівській області

Турбота про літніх родичів - це обов'язок членів сім'ї, але на жаль, не завжди можливо організувати догляд в домашніх умовах. У одних...

Братські могили у центрі Чернігова — залишити чи перенести ?

Остаточне рішення про перенесення двох братських могил з центру міста ще не прийнято, проте міська комісія з питань збереження та охорони історико-культурного...

Алея ім. Атрошенка в Чернігові — мер не проти, а що ви думаєте про це?

Кілька днів тому міський голова на нараді з комунальниками запропонував активніше залучати підприємців до озеленення та благоустрою міста. А щоб їм віддячити...

На Прилуччині реставрують Козацьку Гать, по якій колись їздили на Густинський ярмарок

Реставрація історичних об'єктів  — це не тільки данина поваги славному минулому Чернігівщини, а й внесок у майбутнє регіону, де останнім часом все...