Можна по-різному ставитися до громадського транспорту, любити його або ненавидіти, але при цьому потрібно розуміти, що якби його не було, наше життя б суттєво втратило в комфорті, пише chernigiv-future.com.ua.
Новий вид громадського транспорту — тролейбус, виглядавший як суміш автобуса та трамвая, з’явився в Німеччині, в кінці XIX ст. Його виробництво стало можливим після винаходу так званого “тролейбусного ролика”, що дозволив “безрейковим трамваям” рухатися вулицями за допомогою електрики.
Протягом наступних кількох років цю важливу деталь вдосконалили, і вже у 1909 р. тролейбус набув майже сучасного вигляду.
У Чернігові тролейбуси з’явилися значно пізніше. Розповідаємо, коли це сталося та як “рогаті автобуси” вписалися в життя міста.
Перші тролейбуси в СРСР та Чернігові
Історична довідка: У Радянському Союзі тролейбуси вийшли на маршрути на початку 30-х років, причому не відразу і не скрізь. Першим містом в СРСР, де це сталося, була Москва — у1933 р., через 2 роки тролейбуси з’явилися і в Україні.
Серед українських міст, Чернігів в цьому плані довго пас задніх, тут “безрейкові трамваї” виїхали на міські вулиці набагато пізніше. Все почалося у квітні, 1963 року, коли міністр комунального господарства Селіванов видав розпорядження про створення в Чернігові тролейбусного підприємства.
Потрібно сказати, що будівництво та підготовка вулиць “під маршрути” йшли швидко, з властивим тим часи розмахом і, звичайно, в “стислі терміни”.
У 1964 р. провели обкатку ліній, а на початку листопада вже відкрили перші тролейбусні маршрути: від залізничного вокзалу до Бобровиці та від Бобровиці до заводу Хімволокно. Всього тоді в місті працювало 22 машини.
Улюблений вид транспорту
Тролейбус припав до душі владі, городянам і прижився в Чернігові. І надалі мережа “рогатих автобусів” тільки розширювалася — відкривалися нові маршрути, закуповувалися більш сучасні транспортні засоби.
У 80-ті, на які припав “золотий вік” чернігівського тролейбуса, на вулицях міста працювало до 160 машин. Тоді ж була побудована нова тролейбусна траса по вул. Бойовій (сьогодні — Героїв Чорнобиля) та запущений “ювілейний” десятий маршрут, який з’єднав завод автомобільних запчастин (ЗАЗ) і завод радіоприладів. До речі, це була остання лінія побудована в радянський період і залишилася такою на наступні 20 років.
Тролейбусний автопарк
Перші машини, що вийшли на маршрути у 1964 році в Чернігові були марки МТБЕС, дводверні тролейбуси московського Сокольничеського вагоноремонтного заводу, та київські ЛАЗи “Київ-5”.
В кінці 60-х до Чернігова надійшли перші моделі “Київ-6”, які майже на 20 років, до середини 80-х, закріпилися на міських маршрутах. Крім того, у 1976 р. в місто прибули 10 новеньких високопольних тролейбусів ЗіУ-682 з м. Енгельс Саратовської області, які з часом стали найпопулярнішими в Чернігові.
З 2010 р. на чернігівському автозаводі стали збирати власні машини на базі білоруських низькопольних БКМ-32100 з великою місткістю пасажирів.
А 24 серпня 2011 р., до 20 річчя незалежності, відбувся урочистий вихід першого місцевого тролейбуса на маршрут. Так почалася нова епоха в історії чернігівського тролейбуса, але це вже тема для іншої історії.