Субота, 31 Липня, 2021

Хто і навіщо побудував Чернігівський тюремний замок?

Для більшості чернігівців ця непривітна цегляна споруда — звичайна тюрма. І мало хто знає, що у Чернігівського тюремного замку, що розташувався поблизу...

Хто поставив гармати на лафети, на Валу в Чернігові

Понад 100 років охороняють Чернігів чавунні гармати в його історичній частині, на Валу. Вони давно стали обличчям міста, а за радянських часів...

Приватні будинки престарілих та пансіонати в Чернігівській області

Турбота про літніх родичів - це обов'язок членів сім'ї, але на жаль, не завжди можливо організувати догляд в домашніх умовах. У одних...

Братські могили у центрі Чернігова — залишити чи перенести ?

Остаточне рішення про перенесення двох братських могил з центру міста ще не прийнято, проте міська комісія з питань збереження та охорони історико-культурного...

Алея ім. Атрошенка в Чернігові — мер не проти, а що ви думаєте про це?

Кілька днів тому міський голова на нараді з комунальниками запропонував активніше залучати підприємців до озеленення та благоустрою міста. А щоб їм віддячити...

Історія чернігівського тролейбуса: з чого все починалося?

Можна по-різному ставитися до громадського транспорту, любити його або ненавидіти, але при цьому потрібно розуміти, що якби його не було, наше життя б суттєво втратило в комфорті, пише chernigiv-future.com.ua.

Новий вид громадського транспорту — тролейбус, виглядавший як суміш автобуса та трамвая, з’явився в Німеччині, в кінці XIX ст. Його виробництво стало можливим після винаходу так званого “тролейбусного ролика”, що дозволив “безрейковим трамваям” рухатися вулицями за допомогою електрики.

Протягом наступних кількох років цю важливу деталь вдосконалили, і вже у 1909 р. тролейбус набув майже сучасного вигляду.

У Чернігові тролейбуси з’явилися значно пізніше. Розповідаємо, коли це сталося та як “рогаті автобуси” вписалися в життя міста.

Перші тролейбуси в СРСР та Чернігові

Історична довідка: У Радянському Союзі тролейбуси вийшли на маршрути на початку 30-х років, причому не відразу і не скрізь. Першим містом в СРСР, де це сталося, була Москва — у1933 р., через 2 роки тролейбуси з’явилися і в Україні.

Серед українських міст, Чернігів в цьому плані довго пас задніх, тут “безрейкові трамваї” виїхали на міські вулиці набагато пізніше. Все почалося у квітні, 1963 року, коли міністр комунального господарства Селіванов видав розпорядження про створення в Чернігові тролейбусного підприємства.

Потрібно сказати, що будівництво та підготовка вулиць “під маршрути” йшли швидко, з властивим тим часи розмахом і, звичайно, в “стислі терміни”.

У 1964 р. провели обкатку ліній, а на початку листопада вже відкрили перші тролейбусні маршрути: від залізничного вокзалу до Бобровиці та від Бобровиці до заводу Хімволокно. Всього тоді в місті працювало 22 машини.

Улюблений вид транспорту

Тролейбус припав до душі владі, городянам і прижився в Чернігові. І надалі мережа “рогатих автобусів” тільки розширювалася — відкривалися нові маршрути, закуповувалися більш сучасні транспортні засоби. 

У 80-ті, на які припав “золотий вік” чернігівського тролейбуса, на вулицях міста працювало до 160 машин. Тоді ж була побудована нова тролейбусна траса по вул. Бойовій (сьогодні — Героїв Чорнобиля) та запущений “ювілейний” десятий маршрут, який з’єднав завод автомобільних запчастин (ЗАЗ) і завод радіоприладів. До речі, це була остання лінія побудована в радянський період і залишилася такою на наступні 20 років.

Тролейбусний автопарк

Перші машини, що вийшли на маршрути у 1964 році в Чернігові були марки МТБЕС, дводверні тролейбуси московського Сокольничеського вагоноремонтного заводу, та київські ЛАЗи “Київ-5”.

В кінці 60-х до Чернігова надійшли перші моделі “Київ-6”, які майже на 20 років, до середини 80-х, закріпилися на міських маршрутах. Крім того, у 1976 р. в місто прибули 10 новеньких високопольних тролейбусів ЗіУ-682 з м. Енгельс Саратовської області, які з часом стали найпопулярнішими в Чернігові.

З 2010 р. на чернігівському автозаводі стали збирати власні машини на базі білоруських низькопольних БКМ-32100 з великою місткістю пасажирів. 

А 24 серпня 2011 р., до 20 річчя незалежності, відбувся урочистий вихід першого місцевого тролейбуса на маршрут. Так почалася нова епоха в історії чернігівського тролейбуса, але це вже тема для іншої історії.

Latest Posts

Хто поставив гармати на лафети, на Валу в Чернігові

Понад 100 років охороняють Чернігів чавунні гармати в його історичній частині, на Валу. Вони давно стали обличчям міста, а за радянських часів...

Приватні будинки престарілих та пансіонати в Чернігівській області

Турбота про літніх родичів - це обов'язок членів сім'ї, але на жаль, не завжди можливо організувати догляд в домашніх умовах. У одних...

Братські могили у центрі Чернігова — залишити чи перенести ?

Остаточне рішення про перенесення двох братських могил з центру міста ще не прийнято, проте міська комісія з питань збереження та охорони історико-культурного...

Алея ім. Атрошенка в Чернігові — мер не проти, а що ви думаєте про це?

Кілька днів тому міський голова на нараді з комунальниками запропонував активніше залучати підприємців до озеленення та благоустрою міста. А щоб їм віддячити...

З кранів у будинках жителів міста ллється коричнева рідина, і це точно не питна вода – коментарі від Чернігівводоканалу

Вже тиждень з кранів у будинках жителів Чернігова по вулиці Нафтовиків тече коричнева рідина, що за кольором та запахом досить віддалено нагадує...